2014-15 სასწ. წელი
თემატურ - კალენდარული გეგმა სემესტრი I-II
საგანი
- ქართული კლასი V მასწავლებელი
მ. კაკაურიძე
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ეროვნული სასწავლო გეგმის საგნობრივი პროგრამის
მიხედვით მისაღწევი შედეგები
თემატური ერთეული და ჩატარების პერიოდი
|
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის მიზანი
|
მეთოდები/სტრატეგიები/აქტივობები
|
სთ. რაოდ-ბა
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასების კომპონენტები
|
,,საქართველოს მთებში გაგაჩინა
ზენამ“
14.09 – 21.11
|
1),,ქართული ენა“ ლადო
ასათიანი
2),,სადღეგრძელო“ გურამ
დოჩანაშვილი
3),,იავნანამ რა ჰქმნა?!“
იაკობ გოგებაშვილი
4),,ჩემი თავგადასავალი“
ნაწყვეტი, აკაკი წერეთელი
5),,განათლებული მწყემსი“ ნაწყვეტი, ალექსანდრე ყაზბეგი
6),,ჰიმნი ქართულ ანბანს“
გალაკტიონ ტაბიძე
7),,ქართველების გულის საუნჯე“
ნაწყვეტი, ილია ჭავჭავაძე
8),,თინათინის გამეფება“ ნაწყვეტი, შოთა რუსთაველი
9)შემაჯამებელი
სამუშაო
|
|
|
44 სთ
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
,,ჩემო კარგო ქვეყანავ!“
22.11 – 17.12
|
1),,ამირანი“ ნაწყვეტი, აკაკი წერეთელი
2),,დიდგორის ბრძოლა“ ლევან
სანიკიძის მიხედვით;
3),,თავდადებული მღვდელი
თევდორ“ იაკობ გოგებაშვილის მიხედვით;
4),,კრწანისის ყაყაჩოები“ ლადო
ასათიანი;
5),,ერეკლე მეფე და ანანურელი
ულამაზოები“ რევაზ ინანიშვილი;
6),,შენ ისე ღრმა ხარ, ქართულო
ცაო...“ ანა კალანდაძე
7)შემაჯამებელი
სამუშაო
|
|
წერილობითი ტექსტის შედგენა;
|
16 სთ
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
,,დამაკვირდი“
(I sem.)
18.12 – 25.12
26.12 – 28.12 (სარეზერვო
საათები)
(II sem.) 2013წ.
21.01 – 30.01
|
1),,დამაკვირდი“ ილია
ჭავჭავაძე;
2),,ნიკოლოზ გოსტაშაბიშვილი“
ნაწყვეტი, ილია ჭავჭავაძე;
3)შემაჯამებელი
სამუშაო
4),,ხორასნელი ჭაბუკი“ რევაზ
ინანიშვილი;
5),,მესარკე“ აკაკი წერეთელი.
|
|
|
14
სთ
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
,,სიბრძნე სიცრუისა“
31.01 – 26.02
|
1),,იხვი და მყვარი“
სულხან-საბა ორბელიანი;
2),,მეფე და მისი შვილი“
სულხან-საბა ორბელიანი;
3)გლახაკი და ქილა ერბო“
სულხან-საბა ორბელიანი;
4),,კატა და ლომი“ აკაკი
წერეთელი;
5),,ფილოსოფოსი და ვირი“ ხალხური;
6),,ბედი და იღბალი“ ხალხური;
7),,როგორ ეძებდა გლეხი
სამართალს“; -გერმანული ზღაპარი, თარგმნა ლ. სულხანიშვილმა;
8),,ყანჩა და კაკაბი“ სერგო
კლდიაშვილი.
9)შემაჯამებელი
სამუშაო
|
|
|
18
სთ
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
,,ადამიანი და ბუნება“
27.02 – 18.04
|
1),,უნუგეშო ყოფნა“
ვაჟა-ფშაველა;
2),,შვლის ნუკრის ნაამბობი“ ვაჟა-ფშაველა;
3),,ბემბი“ ნაწყვეტი, ფელიქს
ზალტენი, თარგმნა გურამ გვერდწითელმა;
4),,ხაზარულა“ ნოდარ დუმბაძე;
5),,საზიარო ყვავი“ გოდერძი
ჩოხელი;
6),,ბიჭი მალხაზი“ რევაზ
ინანიშვილი;
7),,საკუთარი სიცოცხლის
შემოკლება“ ნაწყვეტი, მუხრან მაჭავარიანი.
8)შემაჯამებელი
სამუშაო
9) )შემაჯამებელი სამუშაო
|
|
|
34
სთ
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
,,გაიცანით თქვენი თანატოლია“
19.04 – 14.05
|
1),,გამოქვაბულში“ ნაწყვეტი,
გიორგი შატბერაშვილი;
2),,სკოლაში“ ნაწყვეტი, მარკ
ტვენი;
3),,შუშის ნამსხვრევი“
შემოკლებით, რევაზ ინანიშვილი
4),,ჩხუბი მდინარესთან“ ოტია
იოსელიანი;
5),,სიყვარული შემოდგომაზე“
გურამ რჩეულიშვილი
6),,ვითარცა მტკვარი“ მუხრან
მაჭავარიანი
7)შემაჯამებელი
სამუშაო
8)შემაჯამებელი
სამუშაო
|
|
|
21
სთ.
|
1.მოსწავლის წიგნი;
2. მოსწავლის რვეული;
3. დაფა, ცარცი;
4. პოეტთა და მწერალთა
პორტრეტები, სურათები და სხვა პლაკატები;
5.ტესტი
|
საკლასო დავალება;
საშინაო დავალება;
შემაჯამებელი
დავალება
|
2014-2015 სასწ. წელი
თემატურ - კალენდარული გეგმა სემესტრი I-II
საგანი ქართული კლასი მე-6 მასწავლებელი მ. კაკაურიძე
________________________________________________________________________________________________________________________________________
ეროვნული სასწავლო გეგმის საგნობრივი პროგრამის
მიხედვით მისაღწევი შედეგები
თემატური ერთეული და ჩატარების პერიოდი
|
თემატიკა
|
თემატური ერთეულის მიზანი
|
მეთოდები/სტრატეგიები/აქტივობები
|
საათების რაოდენობა
|
სასწავლო რესურსები
|
შეფასების კომპონენტები
|
1.,,მშობელ მიწაში მიდგას ფესვები
|
1.,,ვუმღერ სამშობლოს“, (გ.
ლეონიძე)
2.,,პალესტინის დღიური“, (ირ.
აბაშიძე)
3.,,ივერთა მონასტერი“,(ი.
გოგებაშვილი)
4. ,,ომის შემდეგ“, (ა.
წერეთელი- ,,თორნიკე ერისთავი“)
5.,,მამელუკი“- ნაწყვეტი,
უიარაღო (კონდრატე თათარაშვილი)
6.,,მითხარ, როგორაა მემლექეთი!“
(ფრიდონ ხალვაში)
7.,,გამარჯობა, აფხაზეთო,
შენი! (გალაკტიონ ტაბიძე
8.,,გული“ (ნოდარ დუმბაძე)
9.,,საქართველოს“ (ნელი თარბა
-თარგმნა მ. ფოცხიშვილმა)
10.,,აკრძალული ქალაქი“ (გაზ.
,,კვირის პალიტრა“)
11.,,ვინა სთქვა“ (სიმონ
ჩიქოვანი)
12.,,შორეული“ (სერგო
კლდიაშვილი)
13. შემაჯამებელი
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
პატრიოტულ თემაზე შექმნილ სხვადასხვა ეპოქის ქართველ კლასიკოსთა პოეტურ და
ლიტერატურულ ტექსტებს. მიიღებენ ინფორმაციას საზღვარგარეთ არსებული რელიგიური და
კულტურულ-საგანმანათლებლო ცენტრების შესახებ, გაეცნობიან პუბლიცისტური ხასიათის
ტექსტებს, ერთმანეთთან დააკავშირებენ სხვადასხვა ტექსტში მოცემულ მსგავს
ინფორმაციებს და შეაფასებენ შორეულ თუ უახლოეს წარსულში მომხდარ ისტორიულ
ფაქტებს, მოახდენენ ენობრივ მასალაზე
დაკვირვებას: ქართველური ენები, სალიტერატურო ენა და დიალექტები, დიალექტიზმების
დაძებნა ტექსტში და მათი შეცვლა სალიტ. ენის ფორმებით; პატივისცემის
გამომხატველი ზმნები, რთულ სიტყვათა მართლწერის წესებზე მუშაობა, რითმაზე
დაკვირვება, სხვათა სიტყვის ნაწილაკთა ხმარების წესები, ანტონიმების მიღება ,,არა“ ნაწილაკის გამოყენებით;
ლექსიკონის სახეები (განმარტებითი, თარგმნითი, ორთოგრაფიული, უცხო სიტყვათა) და
მათი პრაქტიკული გამოყენება, ტროპის სახეებზე (შედარება, ეპითეტი) მუშაობა,
სახელწარმოქმნა და წარმოქმნილ სახელებზე დაკვირვება.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
2.,,ხმა წარსულიდან“
|
1.შოთა რუსთაველი
-(ბიოგრაფიული ცნობები). ,,ვეფხისტყაოსანი“ ,,ნახვა არაბთა მეფისაგან მის ყმისა
ვეფხისტყაოსნისა“ (უცხო მოყმის ნახვა)
2.სულხან-საბა ორბელიანი
(ბიოგრაფიული ცნობები) ,,სიბრძნე სიცრუისა“ (ნაწყვეტი), უფლისწულის აღზრდა
3.ილია ჭავჭავაძე (ბიოგრაფიული
ცნობები) ,,შინაური მიმოხილვები“ (ნაწყვეტი).
4.ილია ჭავჭავაძე ,,ლოცვა“
5.აკაკი წერეთელი (ბიოგრაფიული
ცნობები) ,,ჩემი თავგადასავალი“, ,,გიმნაზიაში“ (ნაწყვეტი)
6.ვაჟა-ფშაველა (ბიოგრაფიული
ცნობები) ,,ჩემი წუთისოფელი“ (ნაწყვეტი) ,,მრწამს, მარად მიწამებია“ (სიმღერა)
|
მოსწავლეები შეისწავლიან ძველ
ქართველ კლასიკოსთა პოეტურ და ლიტ. ტექსტებს, გაეცნობიან მოკლე ბიოგრაფიულ
მონაცემებს, გაიმდიდრებენ ლექსიკას, დაახასიათებენ პერსონაჟებს. გამოიყენებენ
სადისკუსიო სტრატეგიებსა და ხერხებს (მსჯელობის მიზანი, არგუმენტი, დასკვნა),
შეძლებენ დამატებით საჭირო მასალის მოძიებასა
და დამუშავებას, დაეუფლებიან წერით სტრატეგიებს, მოახდენენ ენობრივ
მასალაზე დაკვირვებას: ნართანიანი მრ. რიცხ-ის ფორმებზე მუშაობა და სიმრავლის
ღმნიშვნელ სიტყვებთან სახელსა და ზმნას შორის, რიცხვში შეთანხმების საკითხები,
ტროპის სახეებზე მუშაობა (ეპიტეთი, შედარება, მეტაფორა, ჰიპერბოლა) ანდაზებისა
და აფორიზმების გამოყენებით აზრის მეტი სიცხადით გამოხატვა, არქაიზმებსა და
ბარბარიზმებზე მუშაობა, კუმშვა-კვეცასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხები
სახელებში.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
3.,,ხალხური სიბრძნე“
|
1.,,ვაჟკაცის შესაფერია“
(ხალხური)
2.,,კოპალა“ (ხალხური)
3.,,ეთერისა და აბესალომის
ამბავი“(ჩაწერილია თედო რაზიკაშვილის მიერ კახეთში, სოფელ ვეჯინში)
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
ქართული ხალხური შემოქმედების ნიმუშებს, გაავლებენ პარალელს უკვე შეწავლილ ლიტ. ნაწარმოებებთან ჟანრის, თემისა და
პრობლემატიკის მიხედვით შესწავლილი ტექსტების მიხედვით შექმნიან პერსონაჟის
წარმოსახვით პორტრეტს, გაეცნობიან
სამიჯნურო-რომანტიკული ეპოსის
კლასიკურ ნიმუშს. დაძებნიან მხატვ. ხერხებს, იმსჯელებენ რთული და
წარმოქმნილი სახელების მიღების გზებზე და მათთან დაკავშირებულ მართლწერის
საკითხებზე.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
4.,,ლიტერატურული ზღაპარი“
|
1.გურამ პეტრიაშვილი ,,წვიმის
მოყვარული კაცი“
2.გურამ დოჩანაშვილი ,,ყველაზე
კარგი პაპა“
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
ლიტერატურულ ზღაპრებს, გაავლებენ პარალელს ხალხურსა და ლიტ. ზღაპრებს შორის,
იმსჯელებენ მათ შორის მსგავსებასა და განსხვავებაზე, შექმნიან პერსონაჟთა
პორტრეტს, დაძებნიან საყოფაცხოვრებო ზღაპრისათვის დამახასიათებელ ნიშნებს,
დიდაქტიკურ-დამრიგებლურ ელემენტებს, იმსჯელებენ მწერლის მთავარ სათქმელზე,
იმუშავებენ მხატვრულ ხერხებსა და თანდებულიან სახელებზე, მათთან დაკავშირებულ
მართლწერის საკითხებზე.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
5.,,ბუნება და ადამიანი“
|
1.,,მონადირე ხარირემზე“
(ხალხური)
2.ვაჟა-ფშაველა ,,ვერხვი“
3. ვაჟა-ფშაველა ,,გაზაფხული“
4.თედო რაზიკაშვილი
,,მონადირე“ (შემოკლებით)
5.გოდერძი ჩოხელი ,,ტყის
ქათამი“
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
ბუნების თემაზე შექმნილ სხვადასხვა
ეპოქის ქართველ კლასიკოს მწერალთა შემოქმედების ნიმუშებს, ისაუბრებენ
ადამიანისა და ბუნების ურთიერთობაზე,
ადამიანის როლსა და დანიშნულებაზე,
ეკოლოგიური პრობლემის
გადაჭრასთან დაკავშირებით, მოსწავლეები შეეცდებიან დამატებით საჭირო
მასალის მოძიებასა და დამუშავებას. დაძებნიან დიალექტიზმებს, რთულ და წარმოქმნილ
სახელებს და დააკვირდებიან მათ მართლწერის
წესებს, დააკვირდებიან და დაძებნიან ხარისხის ფორმებს ზედსართავ
სახელებში, მხატვრულ ხერხებს.
გაეცნობიან ჩართულ სიტყვებსა და გამოთქმებს და შეისწავლიან მათთან
დაკავშირებულ მართლწერის ნიმუშებს.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
6.,,გაიცანით, თქვენი
თანატოლია!
|
1.რევაზ ინანიშვილი ,,უშიშარი
ბიჭი იოსება“
2. რევაზ ინანიშვილი ,,დედუნა“
3.მურმან ლებანიძე ,,თორმეტი
წლის კაცი“
|
მოსწავლეები ეცნობიან
სხვადასხვა მოთხრობებს თანატოლთა ოცნებებსა და ფანტაზიებზე, მათს ცხოვრებაზე,
ზნეობრივ პრობლემებზე, ადამიანურ ურთიერთობებზე, იმსჯელებენ პერსონაჟთა წინაშე
წამოჭრილი სხვადასხვა სირთულის
პრობლემებსა და მათი გადაჭრის
გზებზე. დაეუფლებიან როგორც კითხვის, ასევე სადისკუსიო სტრატეგიებსა და ხერხებს
(მსჯელობის მიზანი, არგუმენტი, დასკვნას,
არგუმენტის სახეებს(ფაქტობრივი, ანალოგიაზე დამყარებული), გაიფართოებენ ლექსიკურ
მარაგს, გამოიყენებენ სინონიმებს, ფრაზეოლოგიზმებს. შეისწავლიან ნაცვალსახელებსა
და მათთან დაკავშირებულ მართლწერის წესებს.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
7.,,საზღვარგარეთული მწერლობა“
|
1.ოსკარ უაილდი
,,ვარსკვლავბიჭუნა“ (მცირეოდენი შემოკლებით)
2.ალფონს დოდე ,,უკანასკნელი
გაკვეთილი“ (პატარა კელზასელის ნაამბობი), თარგმნა ი. ქავჟარაძემ
3.ო“ჰენრი ,,უკანასკნელი
ფოთოლი (მცირეოდენი შემოკლებით), თარგმნეს ნ. ლარიონმა, პ. იაშვილმა
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
საზღვარგარეთულ მწერლობას (ოსკარ უაილდი, ალფონს დოდე, ო“ჰენრი). დაეუფლებიან
როგორც კითხვის, ასევე სადისკუსიო სტრატეგიებსა და ხერხებს (მსჯელობის მიზანი, არგუმენტი, დასკვნას, არგუმენტის
სახეებს(ფაქტობრივი, ანალოგიაზე დამყარებული), გაიფართოებენ ლექსიკურ მარაგს,
გამოიყენებენ სინონიმებს, ფრაზეოლოგიზმებს. შეისწავლიან ნაცვალსახელებსა და
მათთან დაკავშირებულ მართლწერის წესებს.
|
კითხვა-პასუხი, დისკუსია,
ვენური დიაგრამა, ასოციაციური რუკა, მინილექცია, სიტუაციური ამოცანა, გონებრივი
იერიშის რუკა, 5 წთ-იანი ესე.
|
წიგნი, რვეული, დაფა, ცარცი,
მწერლის პორტრეტები, აუდიო ჩანაწერები
|
1.საშინაო
2.საკლასო
3.შემაჯამებელი
|
|
8.
|
1.მუხრან მაჭავარიანი ,,ტა,
ტა, ტა, ტა,...“
|
მოსწავლეები გაეცნობიან
სამშობლოს სიყვარულზე დაწერილ ლექსს, ისაუბრებენ ქართული ენის სიმდიდრეზე,
გაეცნობიან შორისდებულს და მასთან დაკავშირებულ მართლწერის წესებს.
|
No comments:
Post a Comment